יזמים צעירים? כך תקדמו את המיזם שלכם

ישנם אנשים שאוהבים לחשוב בגדול בכדי להצליח ולהגיע להישגים. רבים מהם פונים לתחום היזמות, כבר בגיל צעיר. בין אם מדובר על יזם צעיר ששואף לפתוח חנות או מפעל ובין אם מדובר על יזם שרוצה לנצל את האפשרויות שגלומות ברשת האינטרנט או בהייטק בכלל, יש כמה דרכים שיכולות לסייע בקידום המיזם, לעבר ההצלחה.

מאת: צוות האינטרנט של משה טיסונה

חשוב להתמקד

משה טיסונה

יזמים צעירים (stockimages)

הרוח היזמית שמאפיינת צעירים ישראלים רבים עלולה לקחת אותם למחוזות מפוזרים ומרוחקים. גם מי שחושב כל אפשרות לקדם כמה וכמה מיזמים במקביל, עדיף לעשות זאת בצורה הדרגתית ובעיקר – ממוקדת.

נדגים את העניין באמצעות פעילות און ליין שתפסה תאוצה של ממש בשנים האחרונות. באינטרנט קיימים סוגים שונים של עסקים מקוונים ובהם חנויות לממכר אלקטרוניקה, מוצרי חשמל, ספרים, משחקים וכן הלאה. במקביל קיימת פעילות של חברות מסחר עם זיקה לשוק ההון.

חברות בתחום שוק ההון וההשקעות מציעות לציבור הרחב אפשרות להשיג רווח ותשואה באמצעות השקעה בזירות מסחר ופלטפורמות ייעודיות באינטרנט. ההשקעה נעשית בפעילות עצמאית בקניה של ניירות ערך, אופציות רגילות, אופציות בינאריות סחר בסחורות, מט”ח ועוד. לרוב, חברות אלה, הגם שהן פועלות באינטרנט והן צברו ניסיון רב בכך, יתמקדו בנישה שלהן ולא ירחיבו את העסק לתחום המסחר הקמעונאי און ליין. גם כאן, הכלל של התמקדות והתמקצעות – מוכיח את עצמו.

בניית תוכנית עסקית

דרך נוספת לקדם את המיזם של כל יזם צעיר, מלבד שמירה על מיקוד, היא לעבוד באופן מסודר. מומלץ לפרט את הדרך להגיע להצלחה, בלי קיצורים ובלי לחפף. הפירוט הטוב ביותר נעשה בדרך של בניית תוכנית עסקית, שבוחנת את פיתוח המוצר, את הלקוחות הפוטנציאליים, את דרכי המימון ולעיתים גם דרכים להתמודדות עם אי וודאות מסוג זה או אחר.

כיצד לממן

שלב קריטי בחייו של יזם צעיר משתלב בשאלה כיצד יש לממן את הקמת המיזם. במקרים מסוימים, למשל כאשר מדובר על פיתוח אפליקציה באופן עצמאי, המימון יכול להיות עצמי. עם זאת, גם כאשר ניתן להתחיל לפתח מוצר או רעיון באמצעים צנועים, צריכים בהמשך לגייס כספים למטרות כגון יצור, שיווק, פרסום וכדומה. לכן, כבר בתחילת הדרך כדאי להקדיש מחשבה לדרכי מימון אפשריות כגון הלוואה בנקאית, קרנות ליזמים צעירים, חממות טכנולוגיות, משקיעים פרטיים ועוד.

מר משה טיסונה (בנו של יוסי טיסונה) הוא יזם, איש עסקים והבעלים של חברת IDI VENTURES (איי.די.איי ונצ’רס), אשר מרכזת את פעילותה בלקוחות וחברות בעלות רגולציה באסיה, אירופה ובריטניה. 

פורסם בקטגוריה יזמות, כללי, מאמרים, משה טיסונה, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.