השפעת הריבית על שער הדולר

הריבית, שאותה קובע בנק ישראל, ידעה עליות רבות ושינויים רבים לאורך השנים. גובה הריבית, כפי שנקבע על ידי הבנק, משפיע לא מעט על הפעילות במשק, על הצרכן הפרטי וכמובן על מגמותיו השונות של השוק עצמו, לרבות על שער הדולר.

מאת: מערכת האינטרנט של משה טיסונה

מושיק טיסונה

שער הדולר (David Castillo Dominici)

מי שעוסק במטבע חוץ, ובמיוחד בדולרים, חשוב שיבין היטב את התנהלות השוק ועוד יותר גם את השינויים החלים בריבית עצמה. שוויו של הדולר נקבע בהתאם לפרמטרים רבים, לצד הריבית, כמו רמת האינפלציה, למשל, משברים כלכליים שונים, ומסיבה זו בדיוק יש להיות עם “יד על הדופק” ולבחון בכל עת את כל השינויים והמגמות השונות החלות בשוק.

כיצד משפיעה הריבית על שער הדולר

לצד פרמטרים כמו אינפלציה, שמועות וגם שינויים שונים החלים בשוק, מהווה הריבית אחד הפרמטרים המרכזיים במידת השפעתם על שער הדולר. במקרים בהם עולה הריבית, מעדיפים בעלי עסקים רבים לבחור באפשרות של הלוואה במטבעות חוץ, כמו דולרים, למשל. כל זאת, בעקבות התייקרות האשראי והעבודה שמדובר בפתרון פחות ריאלי ומתאים לבעלי העסקים עצמם.

במקרה כזה, במקרה בו ישנה מכירה רבה יותר של מטבע חוץ כמו דולרים למשל. גם באשר לפיקדונות, ניתן לראות שבמקרים בהם הריבית גבוהה מעדיפים משקיעים מחו”ל להמיר את המטבע שלהם לשקלים. כל זאת, מוביל להיחלשותו של שער הדולר ולחיזוק המטבע המקומי. כמובן שמדובר בהשפעות לטווח הקצר, כאלו שיכולות להשתנות בכל עת ומכל סיבה אחרת שהיא.

מידת מעורבותו של בנק ישראל בכך

בנק ישראל מעוניין להשפיע על שער החליפין ושווי של הדולר. כל זאת, כדי למנוע את הפגיעה ביצואנים המבצעים את עסקאותיהם באמצעות מטבע זה. במקרים בהם ישנה עליה בשער מטבע החוץ, לרבות שער הדולר, עשוי בנק ישראל להתערב כדי למנוע אינפלציה ואת היחלשותו של המטבע.

בכל מקרה, כל השפעה שהיא והתערבות כלשהי של בנק ישראל בכך יכולה להביא לשינוי זמני בלבד, שכן השוק הוא חזק יותר והוא זה שיקבע בסופו של דבר את שוויו של המטבע וגם כוחו בשוק עצמו (וגם אם עשוי להיות מושפע משמועות ואפילו רכילויות, הגורמות לתנודות בשוק ולשינויים בשווי מטבע החוץ).

כבר בגיל צעיר עמד מאחורי משה טיסונה רזומה מרשים, הכולל את תחומי האינטרנט המסחרי, אפיון מערכות, מסחר במניות והשקעות נדל”ן בארץ ובעולם.

פורסם בקטגוריה מאמרים, מסחר אלקטרוני, משה טיסונה, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.